Otavan Opiston suosittu Somemanagerin peruskurssi starttaa jälleen 27.4.2021 – koulutus toteutetaan tällä kertaa kokonaan turvallisesti verkossa!
Kurssilla käydään läpi sosiaalisen median perusperiaatteita sekä tehdään jokaiselle osallistujalle sosiaalisen median strategia – koulutuksessa pääset nopeasti ja aidosti kehittämään omia somekanaviasi tarpeidesi mukaan!
Koulutuksen sisältö
Koulutus vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:
- Mitä odotuksia asiakkailla on sosiaalisesta mediasta?
- Miten asiakasta palvellaan sosiaalisessa mediassa?
- Missä kanavissa minun pitää olla läsnä?
- Miten voin hyödyntää eri kanavien ominaisuuksia?
- Miten saan sosiaalisessa mediassa keskustelua aikaan?
- Millaisia sisältöjä minun kannattaisi tehdä?
- Kuinka ryhmiä voidaan hyödyntää?
- Kuinka osallistan ja kehitän toimintaa somessa yhdessä asiakkaitteni kanssa?
- Kuinka sosiaalinen media on osa myyntiä ja markkinointia?
Koulutus sisältää 12 verkkokoulutuspäivää (klo 13.00 – 16.45) ajalla 27.4.-14.10.2021.
Koulutuspäivät järjestetään interaktiivisena verkko-opetuksena Otavan Opiston verkkoalustalla ja ryhmälle perustettavassa suljetussa Facebook-ryhmässä.
Jokaiseen verkko-opetuskertaan valmistaudutaan etukäteen lähetettävien ennakkotehtävien avulla. Koulutuspäivien välillä on ohjattuja etäopiskelua, jolloin jokainen kehittää omia some-kanaviaan koulutuspäivien aikana valitsemiensa painopistealueiden mukaisesti. Etäopiskelun ohjaus tapahtuu kurssille perustettavassa suljetussa Facebook-ryhmässä.
Kenelle somemanagerikurssi sopii?
Koulutus sopii henkilölle, joka
- ylläpitää sosiaalisen median yrityssivuja työssään
- päivittää harrastustoiminnassa sosiaalisen median kanavia
- on esim. Facebook-ryhmän ylläpitäjä
- vastaa urheiluseuran, järjestön tms. somesta
- on yrittäjä ja vastaa yrityksensä somekanavista
- vastaa työssään esim. asiakkuuksista, asiakaspalvelusta, asiakasviestinnästä, markkinoinnista ja myynnistä
- on ylläpitänyt kanavia, mutta haluaa nyt oppia tekemään pitkäjänteistä ja tavoitteellista somea ja nostaa tekemisen uudelle tasolle.
Koulutuksessa ei opetella perustamaan tai käyttämään sosiaalisen median kanavia. Lähtökohtana on, että jokainen osaa julkaista päivityksiä sosiaaliseen mediaan ja on kokeillut maksettua mainontaa sosiaalisessa mediassa.
Suosittelemme koulutusta myös yritysten ja yhteisöjen työpareille tai tiimeille, jotka tekevät sosiaalisen median viestintää yhdessä. Kurssi tarjoaa hyvän mahdollisuuden syventyä yhdessä yrityksen tai yhteisön sosiaaliseen mediaan ja luoda sille toimiva strategia. Yhdessä hyvin suunniteltu onkin jo puoliksi tehty!
Kurkkaa tämän linkin videolta kurssitunnelmia!
“Jaan kiitosta kouluttajan selkeästä tavasta tuoda asioita esille: ei kikkailua tai hienostelua. Rento tyyli, joka rohkaisi kysymään tyhmiäkin kysymyksiä.”
“Monipuolista tekemistä: luentoa, kuulijoiden aktivoimista, kysymyksiä, käsillä tekemistä, aitoa kiinnostusta osallistujia kohtaan.”
Kaikki verkkokoulutuspäivät järjestetään Otavan Opiston oppimisalustalla, jonne kaikille sitovasti ilmoittautuneille lähetetään linkki sähköpostilla ennen koulutuksen alkua.
Kaikkiin verkko-opetuspäiviin on läsnäolovelvollisuus (edellytys osallistumistodistukselle).
Koulutuksen aikataulu
Moduuli 1: 27.4.–14.6.2021 Sosiaalisen median kohderyhmät, kanavat ja sisällöt
Verkko-opetuspäivät
- Koulutuspäivä 1: ti 27.4. klo 13–16.45
- Johdatus kurssiin, tutustuminen ja oma kohderyhmäni
- Koulutuspäivä 2: to 29.4. klo 13–16.45
- Johdatus sosiaalisen median kanaviin
- Koulutuspäivä 3: ti 25.5. klo 13–16.45
- Tone of voice, sometrendit 2021
- Koulutuspäivä 4: to 27.5. klo 13–16.45
- Sosiaalisen median sisällöt kanavittain
Ensimmäisessä moduulissa pohditaan sosiaalisen median tavoitteita ja kohderyhmiä, valitaan tavoitteita tukevat sosiaalisen median kanavat ja mietitään kanavien tyyliä. Lisäksi ideoidaan kanavien sisältöjä ja luodaan kullekin oma julkaisusuunnitelma.
Moduuli 2: 15.6.–12.8.2021 Sosiaalisen median tavoitteet, mainonta ja vuorovaikutus
Verkko-opetuspäivät
- Koulutuspäivä 1: ti 15.6. klo 13–16.45
- Facebookin työkalut, johdatus kanavien analytiikkaan
- Koulutuspäivä 2: to 17.6. klo 13–16.45
- Tavoitteet ja call to action, johdatus mainontaan ja budjetointiin
- Koulutuspäivä 3: ti 10.8. klo 13–16.45
- Osallistaminen ja vuorovaikutus sosiaalisessa mediassa
- Koulutuspäivä 4: to 12.8. klo 13–16.45
- Yhteisömanagerointi, somearvonnat ja kilpailut, someohjeistukset
Toisessa moduulissa luodaan jokaiselle relevantit sosiaalisen median tavoitteet ja tutustutaan sosiaalisen median kanavien tarjoamaan analytiikkaan. Lisäksi tutustutaan maksetun mainonnan tekemiseen ja mahdollisuuksiin sosiaalisessa mediassa.
Lisäksi toisessa moduulissa pohditaan, miten omiin kanaviin luodaan vuorovaikutusta. Koulutuksessa tutustutaan sosiaalisen median kilpailuihin ja arvontoihin, someohjeistuksiin ja pohditaan haastavien tilanteiden käsittelyä somessa.
Moduuli 3: 13.8.– 14.10.2021 Kuva- ja videokerronnan muodot ja mahdollisuudet sosiaalisessa mediassa
Verkko-opetuspäivät
- Koulutuspäivä 1: ti 7.9. klo 13–16.45
- Kuva- ja videosisällöt somessa, videon käsikirjoittaminen, kuvaaminen ja esiintyminen
- Koulutuspäivä 2: to 9.9. klo 13–16.45
- Somevideoiden editointi mobiililaitteella, Instagram Stories
- Koulutuspäivä 3: ti 12.10. klo 13–16.45
- Johdatus vaikuttajamarkkinointiin
- Koulutuspäivä 4: to 14.10. klo 13–16.45
- Askelmerkit tulevaan ja kurssin päätös
Kolmannen moduulin koulutuspäivien aikana tutustutaan Instagram Storiesiin sekä kuvataan ja editoidaan videoita mobiililaitteilla. Lisäksi verkkopäivien aikana tutkitaan miten vaikuttajamarkkinointi toimii ja miten sitä voidaan hyödyntää – sekä päätetään askeleet, joilla somessa kurssin jälkeen jatketaan.
Kolmannen moduulin aikana saat myös työkaluja ja ideoita videon suunnitteluun ja käsikirjoitukseen.
Kouluttajat
Kurssin kouluttajina toimivat Sara Miesmaa ja Jenna Ojala MySome Oy:stä, joka kouluttaa sosiaalisen median vuorovaikutustaitoja ja yhteisömanagerointia sekä tuottaa sosiaalisen median sisältöjä videon, kuvan, tekstin ja vaikuttajayhteistöiden keinoin.
Sara ja Jenna vastaavat useiden eri sosiaalisen median sivustojen ja yhteisöjen ylläpidosta. Kokemusta löytyy erityisesti kuluttaja- ja B2B-kanavien vuorovaikutuksesta, yhteisöjen osallistamisesta yhteiseen sometekemiseen sekä videoviestinnästä.
Hinta
Koulutuksen hinta on 510€/hlö alv 0% (sis. opetuksen, ohjatun etäopetuksen)
Opiskelupaikka varataan ilmoittautumalla alla olevan sähköisen ilmoittautumislomakkeen kautta. Ilmoittautuminen on sitova ja samalla sitoudut maksamaan kurssin varausmaksun (100€/ilmoittautuminen), joka laskutetaan ennen kurssin alkua jäljelle jäävä maksun kanssa (410 e/ilmoittautuminen)
Maksut voi maksaa myös ePassilla (kulttuuri), SmartumPay- tai Edenred-sovelluksella. Kysy lisätietoja: kurssit@otavanopisto.fi
Koulutuksen toteutuminen edellyttää vähintään 10 sitovasti ilmoittautunutta osallistujaa.
Lisätiedot
Sähköpostitse kurssit(at)otavanopisto.fi tai puhelimella 044 794 3565.
Ilmoittautuminen
Ilmoittautuminen 13.4.2021 mennessä alla olevalla sähköisellä lomakkeella.
Peruutusehdot
Ilmoittautuminen on sitova ja ilmoittautumisen yhteydessä sitoudut maksamaan varausmaksun (100€/ilmoittautuminen), jota ei palauteta. Varausmaksu palautetaan ainoastaan siinä tapauksessa, että Otavan Opisto joutuu peruuttamaan koulutuksen.
Ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen 13.4.2021 tapahtuneesta peruuttamisesta/koulutuksesta poisjäännistä veloitamme puolet jäljellä olevasta osallistumismaksusta ja varatun majoituksen hinnasta.
Mikäli osallistuja ei peruuta osallistumistaan ja/tai jättää osallistumatta koulutukseen, veloitamme koko jäljellä olevan osallistumismaksun.
Pidätämme oikeudet muutoksiin.