Koulutuskalenteri

Sosiaalisen median yhteisömanagerin peruskurssi 29.1. – 23.8.2019

Löydä oma soundisi somessa ja tuota kiinnostavaa sisältöä kanaviisi!

Otavan Opiston suosittu sosiaalisen median yhteisömanagerin peruskurssi starttaa jälleen 29.1.2019!  Kurssilla käydään läpi sosiaalisen median perusperiaatteita sekä tehdään jokaiselle osallistujalle sosiaalisen median strategia vuodelle 2019 sisältösuunnitelmineen.

Koulutuksessa pääset nopeasti ja aidosti kehittämään omia somekanaviasi tarpeidesi mukaan!

“Jaan kiitosta kouluttajan selkeästä tavasta tuoda asioita esille, ei kikkailua tai hienostelua. Rento tyyli, joka rohkaisi kysymään tyhmiäkin kysymyksiä.”

Koulutus sisältää kuusi koulutuspäivää 29.1.-23.8.2019 ja jokaiseen moduuliin valmistaudutaan etukäteen lähetettävien ennakkotehtävien avulla.

Koulutuspäivien väleihin sijoittuu itsenäistä etäopiskelua, jolloin jokainen kehittää omia somekanaviaan itsenäisesti koulutuspäivien aikana valitsemiensa painopistealueidensa mukaisesti.

Etäopiskelun ohjaus tapahtuu kurssille perustettavassa suljetussa Facebook-ryhmässä.

Ensimmäinen kerta järjestetään Otavan Opistolla Mikkelissä ja seuraavat kerrat Helsingissä.

Koulutus vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:

  • Mitä odotuksia asiakkailla on sosiaalisesta mediasta?
  • Miten asiakasta palvellaan sosiaalisessa mediassa?
  • Missä kanavissa minun pitää olla läsnä?
  • Miten voin hyödyntää eri kanavien ominaisuuksia?
  • Miten saan sosiaalisessa mediassa keskustelua aikaan?
  • Millaisia sisältöjä minun kannattaisi tehdä?
  • Kuinka ryhmiä voidaan hyödyntää?
  • Kuinka voin osallistaa ja kehittää toimintaa somessa yhdessä asiakkaitteni kanssa?
  • Kuinka sosiaalinen media on osa myyntiä ja markkinointia?

“Monipuolista tekemistä: luentoa, kuulijoiden aktivoimista, kysymyksiä, käsillä tekemistä, aitoa kiinnostusta osallistujia kohtaan.”

Koulutus sopii henkilölle, jotka

  • ylläpitää yrityssivuja ja ryhmiä työssään
  • päivittää harrastustoiminnassa sosiaalisen median kanavia
  • on esim. Facebook-ryhmän ylläpitäjä
  • vastaa urheiluseuran, järjestön tms. somesta
  • on yrittäjä ja vastaa yrityksensä somekanavista
  • työnkuvaan voivat kuulua mm. asiakkuudet, asiakaspalvelu, asiakasviestintä, markkinointi ja myynti
  • on ylläpitänyt kanavia, mutta haluaa nyt oppia tekemään pitkäjänteistä ja tavoitteellista somea ja nostaa tekemisen uudelle tasolle.

Koulutuksessa ei opetella perustamaan tai käyttämään sosiaalisen median kanavia. Lähtökohtana on, että jokainen osaa julkaista päivityksiä sosiaaliseen mediaan ja on kokeillut maksettua mainontaa sosiaalisessa mediassa.

Suosittelemme koulutusta myös yritysten ja yhteisöjen työpareille tai tiimeille, joilla on yhteinen somekieli. Yhdessä hyvin suunniteltu onkin jo puoliksi tehty!

Ajankohta

ti-to 29.-30.1.2019 klo 10–18

ti 12.3.2019 klo 10–18

to 11.4.2019 klo 10–18

ke 22.5.2019 klo 10–18

pe 23.8.2019 klo 10–18

Paikka

Otavan Opisto Otavantie 2 B, 50670 Otava (Mikkeli)/Helsinki

Koulutusaikataulu

1.  moduuli ti-to 29.-30.1.2019: Kohderyhmä ja sisällöt (Otava/Mikkeli)

  • Ensimmäisessä moduulissa tehdään kohderyhmäanalyysit ja kanava-analyysit omista kanavista ja peilataan niitä sosiaalisen median trendeihin.

2. moduuli ti 12.3.2019: Tavoitteet ja mittaaminen (Helsinki)

  • Toisessa moduulissa luodaan jokaiselle relevantit tavoitteet, jotka on mahdollista toteuttaa. Tavoitteena on nostaa osallistujien sosiaalisen median kanavat seuraavalle tasolle.

3. moduuli to 11.4.2019:  Kuva- ja videosisällöt (Helsinki)

  • Videot toimivat jokaisessa sosiaalisen median kanavassa. Koulutuksessa kuvataan ja editoidaan videoita mobiililaitteilla ja tutustutaan somekanavien Stories- ja Live-ominaisuuksiin.

4. moduuli ke 22.5.2019: Osallistaminen ja vuorovaikutus (Helsinki)

  • Sosiaalisen median ytimessä on yhteisöllisyys, vuorovaikutus ja asiakaspalvelu. Koulutuksessa pohditaan, miten kukin voi ottaa huomioon nämä elementit omassa tekemisessään.

5. moduuli pe 23.8.2019: Yhteenveto ja reflektio (Helsinki)

  • Viimeisellä kerralla tarkastellaan dataa, tehtyjä kokeiluja ja sitä, mitä ollaan opittu. Koulutuksessa päätetään seuraavat stepit, joilla somessa jatketaan.

Laajuus

Koulutuksen laajuus on 16 ov.

Kouluttajat

Vastaavana kouluttaja Johanna Hytönen. Johanna on koordinoinut Otavan Opiston yhteisömanagerikursseja useita vuosia. Johanna toimii tällä hetkellä Vuorovaikutustoimisto Siliä Oy:ssä, joka kouluttaa sosiaalisen median vuorovaikutustaitoja ja yhteisömanagerointia sekä tuottaa sosiaalisen median sisältöjä videon, kuvan, tekstin ja vaikuttajayhteistöiden keinoin.

Sara Miesmaa ja Jenna Ojala

Sara ja Jenna ovat Vuorovaikutustoimisto Siliä Oy:n Online Media Producereita, jotka vastaavat useiden eri sosiaalisen median sivustojen ja yhteisöjen ylläpidosta. Saralla on hyppysissä useiden kuluttaja- ja B2B kanavien vuorovaikutus. Jenna on osallistamisen, livelähetysten ja visuaalisen viestinnän maestro.

Hinta

Koulutuksen hinta on 425€/hlö (sis. koulutus ja) Huom! majoitus ja ruokailut erikseen.

Opiskelupaikka varataan maksamalla varausmaksu (100€/ilmoittautuminen) ilmoittautumisen yhteydessä joko välittömästi verkkopankissa tai laskulla; jäljelle jäävä maksu ja mahdollinen majoitus laskutetaan ennen kurssin alkua.

Maksut voi maksaa myös koulutuksen ensimmäisen lähijakson aikana Otavan Opistolla käteisellä, pankki- tai luottokortilla, ePassilla (kulttuuri) tai Smartum-kulttuuriseteleillä. Kysy lisätietoja: kurssit@otavanopisto.fi

Koulutuksen toteutuminen edellyttää vähintään 10 sitovasti ilmoittautunutta osallistujaa.

Majoitus

Majoittumismahdollisuus Otavan Opistolla (1hh/50€/yö tai 2hh/25 €/yö, sis. aamiainen); tiedustele vapaita huoneita hyvissä ajoin ennen koulutuksen alkua, kurssit@otavanopisto.fi

Lisätiedot

Lisätietoja kurssit@otavanopisto.fi tai puh. 044 794 3565

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen 15.1.2019 mennessä ilmoittautumislomakkeella

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova ja ilmoittautumisen yhteydessä veloitamme varausmaksun (100€/ilmoittautuminen), jota ei palauteta. Varausmaksu palautetaan ainoastaan siinä tapauksessa, että Otavan Opisto joutuu peruuttamaan koulutuksen.

Ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen 15.1.2019 tapahtuneesta peruuttamisesta/koulutuksesta poisjäännistä veloitamme puolet jäljellä olevasta osallistumismaksusta ja varatun majoituksen hinnasta.

Mikäli osallistuja ei peruuta osallistumistaan ja/tai jättää osallistumatta koulutukseen, veloitamme koko jäljellä olevan osallistumismaksun.

Pidätämme oikeudet muutoksiin.

  • Paikka:

    Otavan Opisto, Otavantie 2B, 50670 Otava (Mikkeli) / Helsinki (eri kohteet)

Tagit: yhteiso, manageri, some, facebook, twitter, instagram, snapchat, steam, whatsapp, spotify, messenger, youtube, skype, yhteisö, some, manageri

Tulevia koulutuksia


Tulevia koulutuksia

<

>

Ma
Ti
Ke
To
Pe
La
Su